onsdag 8 december 2010

Änligen har jag hittat min röda duk!

Ja ÄNTLIGEN har jag hittat min röda julduk. Som jag har letat!!! Men nu är den äntligen på plats, och på den så ligger min vita "löpare" med texten god jul.. Jag tycker att de blev så fint.. Och väldigt juligt.. Måste bjuda hem folk på glögg kanske=)

Så här ser vår adventsljusstake ut. Den tycker jag oxå är jätte fin. Lite vita stenar i och sen kanel stänger..

Vardagsrummet.. Lite juligt de med fast vi har rosa kuddar och matta=)


Och även en stjärna på köksbänken. Vi har köpt nya stjärnor för detta år. Våra andra va jätte snygga. Men för mörka! Med dessa får man ett mysigt ljus inne.. Skit snyggt.
Dagen som gått då! (tisdag, skriver så sen så de har slagit om till onsdag)
Började dagen med att återigen försova mig med en timme, de gjorde jag igår oxå. Tur att jag är ledig! Åt frukost i lugn och ro. Sen åkte jag till stan för att handla grejer till mitt julgodis bak. Men va händer när jag kommer fram till affären? Jo jag kommer på att jag glömt min lista hemma! SKIT!!! Ja ja de blev till att gissa sig till va man skulle ha. Sen fick jag lite hjälp via telefon av sandra som tack och lov just hade läst ett knäckrecept=)

Så idag har jag lagat vit choklad tryffel med lime.. Gott! Mörk choklad tryffel med apelsin.. Gott..
Vanlig knäck och sen polkagris knäck.. Blev inte helt som jag hade tänkt mig men de va jätte gott ändå..
Hade även Sandra över på lite kaffe besök.. De va trevligt. Länge sen jag såg henne.
Fick även ett samtal av min kära faster.. Jag tycker så mycket om henne. Hon är så gullig..
Nä nu skall jag förbereda mig för sängen så att jag kommer upp i tid imorn. På natten åker vi ju till Finland.. Måste väl som vanligt tvätta lite innan jag åker=) Alltid i sista sekund. Slår aldrig fel... haha
Godnatt

3 kommentarer:

  1. Va fint ni har d:) What to do in Finland? Julkram!

    SvaraRadera
  2. Receptet på mörk chokladtryffel med apelsin skulle du väl kunna slänga in i bloggen?

    SvaraRadera
  3. Klart jag kan lägga upp receptet. Gör det så fort jag hinner.. Men skriv gärna namn nästa gång. Så trist med anonyma kommentarer. Känns roligare med ett namn åtminstånde=)

    SvaraRadera