onsdag 15 december 2010

Felix fick krage igen=(

Min "lilla" bebis fick krage igen efter dagens veterinär besök.. Vi tror att han kanske har bråkat med någon annan kisse eller nåt. Klon va borta och han hade som ett skär sår mellan tårna. Men nu är det rengjort och klo resterna är bort tagna så att de inte skall bli nån ful infektion. En spruta med antibiotika fick han oxå då såret varade ganska mycket och luktade illa.. Och så fick jag med mig lite smärtstillande hem till Felix..
Han har varit helt ledlös en bra stund sen vi kom hem..
Stackars liten, men jag passar på att krama om han lite extra då han inte gör motstånd=)

Fick ligga under en filt en stund. Dom brukar ju ha en tendens att frysa när dom fått sova och fått ingrepp gjorda..

Och hur lätt e det att äta med tratt då??? Har lagt upp mat i en skål och sen på ett fat så får han välja vilket som är enklast. Men frågan är hur jag skall göra med vattnet... Kanske en vanlig djup tallrik? För vatten skålen lär han aldrig komma åt med den kragen..

Hur som helst så blir han inne några dagar nu. Han kommer bli knäpp och vi med på hans skrik..=)
Nu måste jag göra mig klar för jobb.. Första natten efter 9 lediga...
De har varit grymt skönt med 9 lediga även om jag hade fullt upp 6 av dom=)
Men godnatt till er som får sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar