tisdag 7 december 2010

Min lediga Måndag

Så här fint var det ute idag!! Jag kom hem från min sista vak natt imorse vid 08.30. Satte klockan på ringning till kl 12 eftersom att Marie och hennes lilla Leo skulle komma och hälsa på mig idag.. MEN va hände? jo jag hade stängt av väckarklockan!! Så Jonas kommer och väcker mig (jag är helt borta u huvudet och fattar noll) Marie är här, VAKNA... Härligt uppvaknande men jag blev ju pigg direkt..

Bjöd Marie på lite tomtegröt, te och smörgås.. Min frukost, hennes lunch=) Sen tog vi oss en vinterpromenad, med en glad Leo i vagnen.. Så skönt att komma ut och röra på sig lite. Men tänk va snö det är och de är bara några dagar in på december.. Helt otroligt. Men jag ÄLSKAR de! Jag tycker de är super härligt med all snö..
På vår promenad, kollade vi på en tomt... Den skulle va fin.. Jag säger bara det..=)
På vägen hem till mig igen mötte vi Ullis och hon stannade och pratade en stund.. Hon hade köpt så himla fina speglar! Hon hade en för mycket.... Kanske man skulle köpa en av henne... ?
Sen bjöd vi Marie på middag.. Så jag har haft en super mysig måndag, med tjej snack, vinter promenad och skrattat med Leo och bara haft det bra... Kanon start på min vecka..

Denna vecka har jag ganska mycket på mitt schema...
Imorn (läs idag tisdag) skall jag göra lite julgodis hade jag tänkt!! De är roligt att göra eget julgodis.. Har hittat en del recept som ser goda ut och sen skall jag göra lite choklad tryffel som jag gjorde förra året tillsammans Malin.
Tror även att jag får Sandra på besök imorn.. På onsdag har jag inget planerat på dagen.. Men på natten åker vi till Finland. Kommer hem på torsdag.
På Fredag kommer min pappa, låssas mamma och lilla syster hit och skall bo här i helgen. På Lördag har hon volly match här på Åland, så de skall bli kul att se henne spela.. Sen åker dom väl hem på söndag tror jag..
SÅ min vecka är full med saker som händer. Men kul är väl det, jag brukar väl annars ha ett ganska lugnt liv=) haha
Men nu är klockan massor och jag är jätte trött. Tur att man kan vända dygnet på rätt på en gång fast man nu i 5 nätter varit vaken på jobb..
Nå ja godnatt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar