onsdag 1 december 2010

Min helg i Stockholm!

Min söta kusin Rebecca..=)

Roligt julpynt... Fick i efterhand höra att min kusin Max fanns på nån plansch upphängd i Gallerian. Vi som va in men de missade jag helt. Hade ju varit kul att se.

Hur som helst så har jag haft en hel helg i Stockholm hos min kusin Rebecca. Åkte dit på Fredag kväll efter min sist vaknatt.. Lite lagom trött när man körde då jag bara sovit kanske 3 timmar.. Men det gick bra. Fick veta nåt roligt oxå när Rebecca hämtade mig från pappa.. =) Jag tog bilen dit och lät den stå i Vallentuna hela helgen.


På Lördagen sov jag en stund=) åt frukost med Rebecca och hennes sambo. Sen drog Rebecca och jag ner på stan. Där va vi hela dagen, gick i en massa butiker.. Vi va in i Louis Vuitton butiken... Åhhhh VILL HA NUUUUUUUUUU!!!!!!!!!
Men denna gång, inget köp. Blev en massa andra affärer, men inte så mycket köpt. Dels var de så mycket folk, sen är de tungt att gå och bära.. Men bara att få gå i stan och bara mysa va helt perfekt.. Lunchade gjorde vi oxå.. De här hade jag längtat efter!!

Blev tillfrågade om vi kunde ställa upp och smaka en drink.. Eh NEJ!!!! Men en soppa kunde Rebecca tänka sig att smaka för två trisslotter=) Men man blev lite fundersam när kvinnan tog oss in i ett mrökt trapphus.. De kändes som att man va beredd på att slå tillbaka ifall de skulle va nåt skumt!=)
Men de gick bra..=) hehe

Bio blev det oxå!!!! Som jag längtat.. Vi har ju ingen Bio på Åland, så de kändes som lyx att få sätta sig ner och bara ta de lugnt och se en film..

Vi såg en svensk film som hette "fyra år till" de va ju en riktig bög film=) haha.. Men den var nog ganska bra ändå.. Helt ok..
Sen när filmen va slut så åkte vi hem till deras lägenhet igen, jag drack lite vin och så kollade vi på Så mycket bättre där de denna gång "hyllade" September..
Mitt i programmet sprang vi ner på gatan och beställde hem Thai mat.. Gott men STARKT!!
Va skönt att bara kunna springa ner och beställa lite mat..
Sen satt vi och prata en bra stund inåt natten innan de blev sova....

På söndag tog vi oss en promenad till Fältöversten, återigen blev de lite butiker man kunde kika i=) satte oss ner för en fika.. Årets första lussebulle... Jag fick dock gå och byta min. För när jag skulle äta den såg jag att de va mandelmassa i den. Och de kan jag ju inte äta.. Så de blev en annan vanlig lussebulle för min del.. Helt ok de oxå..

Rebecca i sin nya tröja och nya DIF mössa=)

När vi sen promenerade hem så snöade det... Första advent till ärna. Helt otroligt att det är så kallt och en massa snö till första advent.. De va LÄNGE sen!!

Hur som helst så har jag haft en toppen helg, och det tackar jag för!! De har varit jätte mysigt.. Och jag är super nöjd!

Åkte inte hem fören måndag.. PÅ söndag kväll när Rebecca hade kört mig till Vallentuna tog jag bilen till mamma en sväng och sa hej till dom, sen till pappa och bytte några ord där med.. Sov hos pappa och sen på måndag blev de Arninge och Norrtälje innan jag skulle med båten.
Hade tänkt hinna till Täby men de hann jag inte. Men tur va väl det för pengar har de tydligen gått ändå..
Men från Arninge fick jag med mig 2 par skor=) en halsduk och en tröja=)

Nä nu va denna Stockholms saga slut.. Jag har snart ropat mig hes på min älskade katt som inte kommer hem.. Ovanligt.. han brukar inte gillar att va ute när de är kallt... Så orolig är bara förnamnet...
Godantt

3 kommentarer:

  1. Jag vill också åka till Stockholm!!! :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja de är mysigt i Stockholm och de finns ju en hel del affärer som gör en glad=) Men de är ju alltid mysigt att åka bort och se nåt annat än hemma=)

    SvaraRadera