onsdag 8 december 2010

En underbar dag!!!!!

Idag har det varit en helt underbar vinterdag! De har varit så fiiint ute.. Gick faktisk upp ganska tidigt idag.

Fick mess av Emma på morgonen om jag ville med och åka med häst och vagn.. Lät som en mysig idè en sån vacker vinter dag tyckte jag. Så sagt och gjort vid 12.30 ungefär började jag gå mot hennes stall.

Haha tjuvtog en bild på mig och Emmas häst Joy.. De va henne vi skulle åka efter. Vi hade först en till häst med oss som jag höll i medans hon körde Joy, men så hade vi oturen att möta en lastbil. Båda hästarna blev rädda och Idde slet sig.. Jag höll i för kort stump av repet så de gled ur handen på två ryck. Ok inte så konstigt kanske de är ju stora djur. Sen fick jag springa längst halva byn kändes de som för att försöka på fast henne igen.. =) haha de måste ha sett roligt ut!
En taxi stannade och så fick jag åka med en bit.. Snällt.

Så när Emma sen kom och fick tag i Idde så fick hon va inne så var de bara vi och Joy ut på vägen sen.. och va riktigt mysigt..

Herre gud va jag skratta, de blev kallt och blött och snön yrde upp i ansiktet när vi va på Jonas betes mark.. Vi såg ju nästan ingen ting, Joy tyckte väl att de va jätte kul att springa av sig.. Och de va kul för mig med, men de blev som sagt va lite kallt i ansiktet när all snö yrde upp=) Emma och jag såg väl ut som två snögubbar..
Jag skulle kunna ha en liten häst som skulle kunna dra mig i en släde eller nåt, de skulle va mysigt. Sitta med fårskinn och ha lite varm oboy med... Mmmm=)

Jag är iaf riktigt nöjd med min dag!! Nu skall jag göra eld i spisen och hänga upp tvätten.. Sen e de bara några timmar kvar innan båten till Finland går..
Hoppas de kanske kan gå nån bio som vi kan se där, för vi har väl drygt 11 timmar att fördriva och man kanske inte handlar i 11 timmar=)

Nå ja hoppas ni alla får en mysig onsdags kväll och en trevlig torsdag..
Så kanske vi hörs på fredag igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar