söndag 29 november 2009

"inskolning"


Ja idag har vi haft vår nya familje medlem på lite "inskolning" Vi tog hem han lite på prov för att han skall känna igen sig lite när han väl flyttar hit och sen för att se lite hur de gick med den andra katten och hundarna.
Ronja flåsa som ett annat djur, de såg ut som att hon skulle kunna äta upp Felix vilken sekund som helst.. Han försvann sanbbt in under soffan och et var ganska svårt att få ut han därifrån. Men vi lyckades till slut. Zack såg mest nyfiken ut.. Så där gick det bra.

De gick först bra med Mossa oxå, hon lukta på han och kikade.. Åh va bra tänkte jag! Men de gick snabbt över, sen hittade han hennes mat och då blev hon jätte sur! Då började hon fräsa så fort hon såg han.. Och hon ville inte alls va inne. Hon kom in två gånger men gick ut lika snabbt när hon fick syn på han.. Nå ja, dom lär sig väl.. Me han e ju bara för söt, han e bara som en enda stor boll. Såååå mjuk..
Så vi får se, kanske han flyttar till oss nu inkomande helg?
Han har lite smutsig nos på bilden=) tycker han likar en lokatt...

Nej nu skall jag sova. Kunde inte alls sova i natt så jag hoppas den här natten skall bli bättre och inehålla mer sömn!
Godnatt
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Åååh, vilken bebis! :) Jag vill inbilla mig att hundar är rätt anpassningsbara djur, så de accepterar nog Felix såsmåningom. Mossa kan det vara lite värre med, men bara Felix växer upp hos er så tror jag att Felix kan lära sig att ta Mossa fast hon kan vara lite bitchig :) Hoppas du hade en skön lilla jul i alla fall vännen, kramis!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅÅÅÅH vilken sötis!! Guuuud vad avundsjuk man blir :)! Dendär vill man bara ta i famnen och gosa med! Hoppas det går bra med hundarna och kissemiss!!! //Carolina

    SvaraRadera