måndag 31 januari 2011

Här är våra små lurv...

Första Lurvet heter Mossa.. Henne har jag haft länge. Hon var från början min brors katt, men när dom flytta hem till Sverige så tog jag mossa och hennes kattungar som hon hade då. De va kattungarna jag ville ha, inte henne.. Och va hände.. Jag har inte en enda av dom kattungarna kvar (tack och lov) Mossa fick bo kvar med mig och hon e mysig.. Är lite osäker på hur gammal hon är. Mne hon måste åtminstånde va 12 år om inte mer...

Andra Lurvet är som bekant Felix,.. Han är ett år gammal.. As jobbig, älskvärd, skrikig, speciell, en riktig trötter, sover gärna hela dagarna och kvällarne, han gillar bajs... (knäpp katt) =)
Men jag tycker om han ändå..

Tredje lurvet är Wildah.. Hon flyttade in till oss igår.. Hon är 10 veckor gammal. Henne känner vi inte än..
Felix verkar inte gilla henne alls, han skriker så fort han ser henne.. Mossa lite reserverad, och fräser en aningen.. Stackars liten.. Hunden Ronja går runt och är helt till sig. Flås fia.. Zack.. Ja han är som vanligt han! Jag hoppas att Wildah kan ty sig lite till Zack, han är mysig och jag litar på honom..
Så nu bor de 3 katter på vår gård.. Sista nu... =)

3 kommentarer:

  1. Nej men vad gullig!!

    SvaraRadera
  2. Nejmenåå, mitt hjärta smälter lite här! Älskar långhåriga katter och Wildah var ju helt underbar, kattungar är det absolut underbaraste som finns :D

    Skorna är underbara, mina absoluta favoriter som används flitigt :D

    SvaraRadera