tisdag 18 januari 2011

Nytt Liv med LCHF


Ja förra veckan bestämde jag mig för att starta ett nytt liv, ett förhoppningsvis lite smalare lite. Är så sjukt trött på denna magen som är i vägen=) Så förra veckan startade jag med GI, men efter några dagar bestämde jag mig för att testa LCHF. Jag fick låna en bok osm jag läst ut, vilket är bra för då förstår man med. SÅ igår startade ja om mitt nya liv (igen) men denna gång då med LCHF. Jag hoppas att det skall fungera. Jag har skaffat ett nytt trämnoingskort på Avancia oxå. SÅ igår va jag på gymmet i nästan 2 timmar.. Duktigt janni!!
Idag blev de promenad med Marie och Leo, men de va halt ute!

Men jag måste komma på vad jag skall kunna äta till frukost. Idag så gjorde jag äggröra med ost och bacon. Men alltså..... Njaaa jag tror inte jag kan starta en morgon med sådan mat.. Lite för salt plus att jag inte är så jätte förtjust i stekt ägg.. Men jag kommer nog på nåt. Skall ta en ny sväng till affären imorn och se om jag hittar det jag skanar för att komma igång med en bra frukost och lite annat.. Blev en avocado till lunch. Till middag skall jag laga en köttfärspaj med en botten gjord på ägg.. Hoppas de blir gott. Har lagat en efterrätt som Marie lärde mig som jag skall bjuda till Jonas ikväll. Ikväll är vi förresten lediga ihop vilket betyder att vi får somna med varandra.. Lyx..=)

Så önska mig lycka till nu i min färd mot ett "smalare" liv=)
Sommaren.. Här kommer jag!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Vi kollade oxå på den bantningsmetoden igår! Det ska vara bra. Jag måste dock lägga till kolhydrater, men det verkar vara lätta recept o mycket mat ändå.

    SvaraRadera
  2. wäk för LCHF! Spyr nästans vid tanken. Prövade ett tag för några år sedan, de gick inte. Nu käkar jag "nyttig" allsidig kost och har koll på kalorier + tränar MASSOR. Har hållit på ett tag och funnit det som det enklaste, skönaste och enda rätta som passar mig.

    Lycka till med din diet och träning! Ses på beachen då! ;)

    SvaraRadera
  3. Andrea: Jag är inte riktigt ett stort fan av dieter precis. Men de fanns en del saker som jag har problem med som de påstår kan hjälpa med denna diet. Så jag tänkte att jag skulle ge det ett försök. Däremot vet jag inte om magen klarar av alla mjölkprodukter=) Så vi får se hur länge jag håller på med detta eller om jag får gå över till barar träning coh och minksa kalorierna men med mindre mjölkproteiner och fett!?

    Men snygg till sommaren skall jag va, de har jag bestämt mig.. Så vi ses på beachen då=)

    SvaraRadera
  4. Rebecca: ja nog är de en hel del god mat med denna diet.. Men du skall väl inte tänka på sånt nu du=)

    SvaraRadera