lördag 20 oktober 2012

Äntligen!!


Som jag längtat och väntat! Nu har jag äntligen fått känna vår lilla sparka, och verkligen så att jag kan urskilja de från gasbubblor =)
Första gången som jag på riktigt kunde säga att de kändes som en spark va i Torsdags när vi satt i bilen på väg mot kapellskär. Blev fylld av lycka!=) Sen har jag väntat på att få känna de igen..

Och för nån timme sen när Jonas och jag satt och fikade kände jag av i magen, de va mycket som kändes men jag kände mig ändå lite halft osäker.. men som kom de så tydligt att de inte gick att missa. De känns både på insidan och utsidan så till och med Jonas kunde känna de!!
Känslan är obeskrivlig!! Jag va nära att börja grina...
Men att jag nu äntligen fått börja känna tror jag kan börja få mina stressade, oroliga nerver att lugna sig lite... Kanske jag kan få börja njuta utan att nojja att den e död hela tiden.

Åh nu vill jag bara känna mer.. De va så mysigt!!

7 kommentarer:

  1. Härligt!! :)Så skönt när man känner första sparkarna! Va också super nojjig och trodde det hänt nånting med den lilla..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen härligt! Helt otroligt va nojjig man kan va och va en sån bekräftelse kan få än att känna sig så mycket lugnare..

      Radera
  2. D e mysigt! Enda till de känns som den håller på gräva sig ut genom sidan :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe gräver sig ut=) ja allt får vi stå ut me då!=)

      Radera
  3. Jag blir så lycklig när jag läser!

    SvaraRadera
  4. Älskar dom där små livstecknen från bebis varje dag! <3

    SvaraRadera