tisdag 2 oktober 2012

Tankar...

 Jag har mycket tankar just nu. och jag verkar oxå va inne i en dröm period, alltså att jga drömmer väldigt mycket och verkligt på nätterna. Vissa drömmar skulle jag bra kunna klara mig utan.  Men jag antar att hjärnan kanske bearbetar vissa saker eller gör än förberedd på andra.
Sitter just nu och funderar tillbaka på början av denna gravditet... Jaghr egentligen lite svårt att skriva om de så här då de känns som att jag inte borde prata om de för att inte äventyra nåt.. Fast va skulle mitt prat äventyra.. Men ibland känns de som att öppnar man munnen så ger man sig själv otur.. Knäppt!

Men jag kan ju iaf dela med mig av delar av graviditeten..
Jag har nästan hela tiden kännt mig gansak ogravid.. Jag har väl varit skonad från mycket symptom.
Jag har nästan inte haft nåt illamående alls! De gånger jag bökivit illamående har völ egentligen berott på att jag låtit det gå för länge mellan måltiderna.. De va ett tag då jag verkligen önskade att jag skulle få må illa så att jag skulle få nåt symptom på att man va gravid.. Sen va de en gång som jag blev sjukt illamående och då ångrade jag genast att jag hade önskat ett sånt symptom=)

Sen hade jag de lite jobbigt i början då all mat jag egentligen tyckte om helt plötsligt bara smakade skit!  Kyckling som jag älskade var helt plötsligt skit äckligt! jag tappade matlusten på vanlig mat och den enda jag va riktigt sugen på va en hamburger meny från Hesburger eller pizza.. Och godis slank ju förståss ner..  Men runt vecka 10? så försvann den där känslan av att all mat va äcklig och jag kunde äta med lite mer aptit igen.. Skönt.. Inte så mycket näring i hambugare och pommes =)

Så jag har mått ganska så bra av min graviditet.. De finns ju faktorer som gjort att de varit jobbigt de första  12-14 veckorna. Att ha en äggstock som varit som 30 normalstora äggstockar till ytan är ju inte direkt bekvämt.. (de gör Ont!) Men jag står gärna ut med de bara den lilla växer och mår bra.. Och än så länge så har den ju vuxit som den skall och verkar må bra där inne.. SÅ jag e nöjd..

De va mina tankar för denna gång.. Nu skall jag göra ett nytt försök till att sova..
Godnatt

9 kommentarer:

  1. Jag har haft hemska, galna, knäppa, fruktansvärda drömmar varje natt enda sedan december..och inte har dom slutat, antar det är hormonerna :( usch hoppas dom iallafall slutar när jag slutar amma! Jättefina bilder föresten. :)
    Skönt att du fått må bra under din graviditet!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder!!

    SvaraRadera