onsdag 24 oktober 2012

Lång dag..

Idag har det varit en lång dag! Jag vaknade lite före kl 8 imorse och hade jätte VARMT! Min sambo låg väldigt nära och när jag sätter mig upp så ser jag att han och jag typ delar på 90cm av sängen (min sida) medans lill katten har resterande 90cm för sig själv och ligger och fläker..  Hon ligger raklång, på rygg rätt över sängen!
När jag vaknar blir jag tvungen att gå på wc, än behöver jag inte göra det nattetid.. Wildah (katten) följer då med ner... När jag går upp igen får sambon vackert flytta till sin egen sida igen.. Men ja kan inte somna om. Vår lilla va helt vild i magen. Omöjligt att somna om. Och den va vild hur länge som helst! inte fören klockan hade blivit över 12 på dagen lugnade de sig. De sprattla alltså på i flera timmar.. Kändes som världens träningspass=)

Idag tog jag mig oxå i kragen och tog mig ut på en promenad! De va länge sen jag gick en längre sträcka! Jag har mer eller mindra varit "orörlig" sen 4:e juni.. Så jag hade ett bestämt mål idag.. Jag skulle gå till Hamnbacka för att lämna ett paket till Marie.. Jag trodde ju dock att de va 3km dit.. men de va tydligen 4,22km enkel väg... Jahapp.... De gick ju inte så fort... Och jag tog mig en vila när jag kom fram och pratade en stund med grabbarna som va där och fixa. Sammanlagt gick jag då alltså 8,44km idag.. Och så här med facit i hand så var det för långt att gå.. De känner jag nu.. men de va skönt att röra på sig lite.. Skönt med frisk luft.. Men jag skall nog inte gå så långt igen. Kasnke att jag hellre tar fler men korta promenader..

Tack förresten för era tips om mitt hb.. Skall ta mig ett snack med min barnmorska och se va hon säger..

Jag vet inte om de är mitt hb eller om jag kommit in i en period av graviditeten då jag återigen är ganska trött.. I början av graviditeten så va jag ju sååå trött! jag hade kunnat stå och sova redan vid kl 20 på kvällarna..
Och nu börjar jag känna att jag kommer i en sån period igen då jag känner mig super trött..
Så nu skall jag borsta tänderna och sen hoppa i säng.. Ta en Rennie då de svider lite i magen igen.. Kände av de imorse oxå=/ de e tusan inte skönt!
Nå ja godnatt!

2 kommentarer: