fredag 5 oktober 2012

Hemska mage...

Hade ännu en hemsk natt! Usch va jobbigt det är när man inte får sova. Inatt har jag vaknat flera gånger då jag haft så ont i magen. De svider i hela magen och känns konstigt.. Uppsvälld och gasig ochhela magen blir hård.. De är verkligen inte skönt.
Inatt fick jag gå upp och sitta på wc en stund innan jag kunde gå tillbaka till sängen..
Svårt att somna om då ingen ställning känns bekväm. Har funderat på om jag skall ringa min barnmorska som jag har på rådgivningen men bestämt mig för att vänta.. Om kommande natt bli lika jävlig så ringer jag imorn..
På nåt vis känns de som att de skulle va magkatarr eller nåt sånt! Eftersom att de svider så jävligt.. Men va vet jag? jag e ju ingen läkare.. Men som sagt, blir denna natt jobbig så ringer jag imorn.

Ikväll tror jag att mannen och jag tänker ta oss in till stan för att kolla in open by night. Vem vet kanske man kan hitta nåt kul att köpa.. Borde inte köpa nåt då jag borde spara mina pengar. De här med att va sjukskriven och inte få jobba natt känns hemskt! För det är så mycket pengar man går miste om..=/ Så de svider.. Men de får de väl lov att göra..
Skulle kunna ta ett extra jobb som tele försäljare hemifrån.. va en sån där jobbig person som ingen vill prata med =)

Nu e jag så trött igen att jag skulle vilja sova en stund.. Men jag kan ju inte lägga mig ner och sova en stund när jag sovit så dåligt.. Vill ju inte "äventyra" denna natts sömn med att sova nu..

I början av graviditeten va jag ju extremt trött.. De kändes inte så kul att mitt i sommaren va så trött och färdig för sängen vid 20-21 tiden på kvällarna.. Kul sällskap man va lixom =) men tröttheten gick ju över, men de känns som att den börjar komma igen nu..

Nå leta rätt på nåt passande att ha på sig ikväll då kanske...
Ha en fin fredag!

4 kommentarer:

  1. Jobbigt när magen krånglar. Tänk om det handlar om katarr som du själv var inne på. Har du prövat med Proviva eller verum hälsofil någon gång? Kanske kan lugna lite. Jag vet inte men det kan vara värt ett försök. Hoppas det ger sig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. De kanske jag borde köpa hem och prova. Alltid värt ett försök.

      Radera
  2. Fy, de där låter inget vidare alls! :( Kanske kunde vara bra att kolla upp? Jag vill iaf önska all lycka och välfärd med graviditet och det som "komma skall". Att bli förälder är ju en stor sak i livet! :) Det du skrev om eran väg dit var verkligen tråkig. Tänk att livet är så orättvist! Men än en gång, Lycka till med allt!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man har ju fått lära sig att vägen inte e rak alla gånger.. Men de som inte dödar än gör än väl starkare.. Blev ju en lång och på slutet en spännande resa.. Som vi nu hoppas skall få ett lyckligt slut.
      Men tack för dina ord.! =)

      Radera