måndag 29 oktober 2012

Vecka 24!

Idag går vi in i vecka 24.. Pirrigt... Nästa vecka kommer jag till min milstolpe vecka 25, veckan då jag får börja handla till liten.. veckan då jag på allvar får börja titta på saker...
Jag skulle önska att jag kände av liten mer än va jag gör. Kan tycka att den rör sig lite.. Jag känner den nog alla dagar, men inte lika intensivt som de första dagarna..  Men de e jag som stressar som vanligt.. I fredags kväll var den ju så intensiv att jag nästan börja må illa... =)

Men inatt har varit en jävlig natt!! Vaknar och har ont i magen, inget sätt jag lägger mig på känns bra, de känns som att allt bara fräter. På rygg kan jag absolut inte lägga mig när de blir så här, för de känns jätte tokigt i magen då.. Slänger mig från sida till sida.. Ligger vaken en stund och tuggar i mig några Rennie... Till slut går jag upp och går och kissar en sväng.. Lättade lite på trycket och även (håll för ögonen om du e känslig) gas trycket.. efter det kändes de lite bättre.. Men jag har sovit så dåligt.. Jag kände på mig när jag la mig igår att de skulle bli en jobbig natt för de kändes tokigt redan då jag la mig..
Jag fattar inte va de e som blir så tokigt i magen...? Jag får ju nästan ångest av tanken på att gå och lägga mig när jag vet hur jävla ont jag får. OCH varför kommer de onda på natten? Varför inte på dagen?


4 kommentarer:

  1. Testa att sova halvsittande om du kan. Det kan hjälpa lite.
    Hoppas du får en bättre natt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske jag skall släpa upp soffkuddarna inatt så att jag får mig en halsittande ställning i sängen. Jäklar "tur" att jag redan e sjukskriven, annars hade de varit jobbigt..

      Radera
  2. Jag kan oxå ha dagar som den lilla känns mindre, beror nog på hur den ligger bara. ligger den me ryggen ut så sparkar den ju inåt lixom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kom på det idag, att den kasnke ligger med ryggen mot min mage. För ibland känns de så difust att jag inte helt kan av göra va jag känner.. Jag måste förska lugna nerverna lite.. Idag har jag varit helt lipis för att ja inte kännt den. Men nu ikväll gav den sig äntligen till känna så att jag kändede klart och tydligt..=)

      Radera