måndag 1 oktober 2012

Vecka 20!!

Idag va en milstolpe avklarad.. Nu är vi äntligen i vecka 20! Kan knappt fatta det...
Skulle dock önska att jag skulle få börja känna nåt snart. Barnmorskan sa förra veckan att jag kunde räkna med att de nog kunda ta tre veckor till innan jag känner nåt.  Om de va moderkakan som låg i framvägg eller nåt sånt, så hon sa att de då kan ta längre tid att känna.
Men de skulle ju kännas lite lugnare om man fick känna den lilla.. Men det kommer väl.

Som sagt är glad att vi kommit till vecka 20 nu.. =) Känns stort.
Annars så är jag förkyld! Skit trist. Låg hela dagen igår förutom ett avbrott för att åka till stan och äta en onyttig middag. Men vi slapp ju laga mat då iaf.. Idag har jag legat hela dagen igen. Många avsnitt va desperate housewives har setts =) Skit bra tidsfördriv.
Men imorn kan jag gärna va frisk.. Men vi får väl se om man e de.. Hoppas!

Idag orkar jag inte laga nåt till middag.. På sin höjd kan jag orka laga mannagryns gröt.. De e gott.. Men nåt annat vill jag nog inte ha.. Ingen mat iaf.
Nej nu skall jag se ett avsnitt till innan man man kommer hem från innebandyn =)


4 kommentarer:

  1. Wohoo! halvvägs :) jag hade moderkakan i framvägg dom 2 senaste å d tog till efter v 20 innan jag kände nåt. Moderkakan blir som en stötdämpare. Men du hinner känna å d hinner görs ont me ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hopps ju att jag skall hinna känna.. Och hoppas på att få ont =) (de lär jag få äta upp att jag sagt) Men som sagt skönt att höra att det finns fler som kännt av de lite senare om man kan säga´så =)
      Kram

      Radera
  2. :) Underbart!! Nu är de lika länge till och de första 20 tyckte jag gick i raaacerfart!=) Har också/hade? den i framvägg.. tror de var runt v. 23 kanske som man kunde känna att jooo detta är sparkar :) Och nu bökas de på som bara den och magen far hit och dit. Hihi jag blir glad varje gång jag läser din blogg och får läsa "bebis inlägg" :D Så glad för er skull.. lycka!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de gått ritkgit snabbt från vecka 12-20... Svårt att hänga med=) Men jag antar ju att de kommande veckorna oxå kommer att gå ganska sanbbt då jag har flera händelser att se fram emot.. Resa om 10dar , min lillebror får barn i noveber, julen, sen kommer januari och då hoppas ja på att få gå på mamma ledigt.. Och där emellan skall jag väl börja handla hem lite saker som kan behövas =)
      Men skönt att höra att de finns fler då som de tagit lite tid för att känna på "riktigt" för man tänker ju att bebis borde va så stor nu att jag brde känna av den.

      Blir oxå glad av att veta att de finns dom som innerligt är glad för vår skull. De värmer ska du veta! Men de e kul att läsa om sånt på din blogg med! Så du får inte sluta blogga =) jag behöver ju råd och tips! =)
      Kram

      Radera