söndag 28 oktober 2012

Söndag

 Fick vakna upp till en kall vacker morgon idag. Solen skiner och  jag och Jonas har vairt på en skön hundpromenad. Men nu sitter jag i soffan och ser nåt roligt program på 3:an Parenthood heter det.. har aldrig sett det förut.
Skall väl gå en till promenad med grannen snart.. Måste at tillvara på solen.

Iågr lagade jag och Jonas en super god middag! De blev oxfile med en potatis och palsternackskompott och i det var de äben soltorkade tomater och fetaost, Man gör potatisen och palsternacka till en mos och blandar i de hackade soltorkade tomaterna och hackade fetaosten, sen lägger man de i en liten form med riven ost ovanpå och så in i ugnen några minuter tills man fått en fin yta.. De e så himla gott!!! Sen blev de en sås på Muustapekka och matlagningsgrädde och en sallad till.. Mums.. Mannen fick vin, jag fick bara lukta =) själv tog jag julmust... Så blev man att längta ännu mer efter vintern =) lussebullar.. Åhh.. =)
Nej nu skall jag ta de lugnt en stund innan de vankas promenad. Ha en skön söndag

2 kommentarer: