måndag 8 oktober 2012

Vecka 21

Då välkomnar vi 21! Tiden går framåt och jag tycker att de går ganska snabbt ändå.. Skönt=)
Råkade hitta en lista som jag nog sett flera gånger på nätet, men idag såg jag den igen.. Alltså en lista med vad som behövs köpas.. Hmm.. Det är ju en hel del.. Kanske jag måste rucka på mitt vecka 25 köp.. Fast och andra sidan.. När vi kommer hem från Turkiet är vi bara några dagar från vecka 23.. Sen behöver vi hitta nån passlig ledig dag som vi båda kan ta oss till Sverige.. För här på ön vill man nog inte handla så mycket.. Dyrt och utbudet är ju inte de bästa. Så till Sverige för att handla är nog ett måste.

Inatt hade jag förresten en jobbig natt igen.. Halsbrännan ville inte riktigt ge med sig, de sved i magen och de gjorde typ ont i ljumskarna.. Jag har nog känt av i ljumskarna några dagar så jag suttit eller typ legat i soffan och skall upp och gå att det gör ont i ljumskarna.. Och inatt kunde jag riktigt känna att de va därifrån de gjorde ont. Så idag ringde jag till Mvc.. Smärta= oro och halv ångest..
Så imorn skall jag få komma dit och kolla upp allt. Reda ut vad, eller hur sammandragningar känns. För dom undrade om de va sammandragnignar jag fick till natten, men jag vet inte? Så himla svårt.. Skulle inte tro de... För de känns som att de fräter i magen.. plus de där med ljumskarna nu.. Och de sa hon tydde på foglossning. Men däremot så blir ju magen jätte hård under natten när jag har ont..
Hur som helst så är de väl "smällar" man får ta.. De här tillståndet är ju självförvållat =) å så önskat. Så jag står ut, men de kan ju va trevligt om man kan få lite lindring i vardagen..

Hon sa att jag tex kanske borde sova i en mer sittande ställning.. De får jag nog oxå testa när jag kommer hem från vår resa..

Känns iaf jätte bra att dom ordnade en tid så snabbt så att jag får komma imorn. Kollar hon inte bebis hjärta skall jag tigga till mig de så att jag kan va lite lugnare ett tag igen.. Gillar inte alls att de är en månad mellan besöken=/ varannan vecka skulle kännas mer tryggt för mig..

Nej om man skulle hoppa i säng nu.. Så att jag kommer upp i tid imorn då jag har en ganska tidig tid till min barnmorska. Sen måste jag packa imorn oxå! skall försöka att resa lätt denna gång.. Men de säger jag alltid och står sen på Arlanda med en väska som väger en 18 kilo.. Då får jag ju bara handla 2 kilo.. Nej nej,... Packa lätt så får jag handla mer =)
Godnatt

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har för mig att man får komma oftare till barnmorskan om man vill. Så fråga henne nästa gång du är dit och säg att det skulle kännas tryggare för dig.
    Ska bli roligt att läsa om resten "resan" till bebisen kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så? Då skall jag fråga nästa gång jag skall till henne om jag kan få mina besök lite oftare.. Skulle jag få besöken lite tätare skulle jag kunna känna mig lugnare. Jag är väl onödigt orolig.. Men ibland är de så.. Speciellt när vi kämpat så länge för att de ska bli...

      Radera
  2. Hoppas ditt magont snart försvinner och får svar på dina frågor.. de e inte roligt att gå omkring och vara orolig! Du kan väl även försöka tigga till dig besök till bm varannan vecka?:) Vem går du till förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag skall fråga om jag kan få mina besök lite tätare.. Går till Monica. Riktigt rar dam. Hon skickade mig till doktor K imorn eftersom att vi skall ut och resa på torsdag.. Nu Tyckte väl hon kanske att de kunde va lite osäkert så hon ville att K skulle kolla upp mig så får han bestämma.. Känns ju lite sådär.. Men va göra.. Hon sa ju att de kunde va växtvärk oxå för magen har växt en del sen vi sågs sist.. Men som sagt parat med farbror K imorn och se va han säger.

      Radera
  3. Är det först efter v.25 man inte får flyga och man får väl inte flyga om man har några komplikationer heter det? Tänkte när ni ska ut och resa nu..Höll på läste på när jag var gravid, men jag hade så mycket problem så skulle inte våga resa.. Jag fick magkatarr när jag var gravid, det känns precis som du skriver att det fräter i magen. Det kan inte va det då? Fick omeprazol utskrivet mot det av en läkare, behövde inte ta många tabletter så hjälpte det!

    SvaraRadera
  4. Jag tror man får flyga till vecka 29.. Men de beror oxå på vilket flygbolag, för dom kan ha olika regler. Jag sa till barnmorskan idag att min tanke va magkatarr för det har jag haft förut. Men jag får se va dr K säger imorn. För om jag skall va min egen doktor så skulle jag gissa på magkatarr. Eller växtvärk skulle oxå passa in på beskrivnignen.
    Annars så skulle jag väl säga att jag mår ganska bra.. De e svidet i magen som stör mig nu (men de e mest på natten) och att de börjar kännas av i ljumskarna.. Inte super hemskt i ljumskarna men att man känner av att de lite börjar bli obekvämt.

    SvaraRadera