lördag 23 januari 2010

Ledig helg.

JA Äntligen blir det ledig helg för mig.. OCH för Jonas! Härligt att vi båda kan lyckas få in en ledig helg nu och då med tanke på att vi båda har knasiga arbetstider och dagar.
Och på tal om dagar så bara flyger dom iväg, snart har hela januari gått..?! vart tar tiden vägen? Om ca två månader fyller jag 25 år. Herre gud, är jag vuxen då? Räknas man som vuxen redan nu? äh skit samma.. Man är den man är, ungdom, vuxen eller gammling.

Idag hände det (igen) jag försov mig till jobb=/ fan.. En kollega ringde 7.48 imorse... Och jag börjar alltså 7.30... De finns inge värre än när man försover sig. Men blir stressad, man skäms och de tar lång tid innan jag är på jobb. Nå ja gjort är gjort och jag kan inget göra åt det...


Men idag när jag kom hem lagade Jonas och jag middag tillsammans, tacos=) alltid lika gott, sköljde ner allt med en kall cider för att fira att jag är ledig nu i HELA TRE dagar.. Lyx...=) Sen har vi ägnat oss åt att städa upp lite här hemma. De är så mycket lättare när man hjälps åt. Lite jul saker försvann.. Jag brukar ha svårt att plocka bort sånt kan jag säga.. Så gardiner och stjärnor i fönstren är kvar=) Får se när jag tar ner det..

Imorn då? ja då är det lördag. Då skall jag sova en stund.. Sen skall vi till stan och handla tilsammans, sen på kvällen så kommer Stefan coh Marie hit med sin lilla son. Vi skall bjuda dom på middag hade vi tänkt.. Lite mysigt så där..

Sen skall jag nog bara ta de lugnt. Borde få en tid till veterinären så att jag kan ta dit Mossa. Skulle behöva ett intyg på henne att hon är frisk. Behövs tydligen för att få henne försäkrad när hon är så gammal.. Nå ja, nån dag skall jag väl hinna med det.

Men nu tror jag bestämt att jag skall ta natt...=)
Skriver mer en annan dag.. Sovgott
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar