tisdag 19 januari 2010

Promenad och fika


Idag är det Tisdag och jag är ledig=) Som vanligt så är det skönt att va ledig. Säg mig när det inte är skönt att få va ledig och ta en liten sovmorgon. Sov nog inte allt för länge idag. Ställde klockan på nio för att jag skulle ringa ett samtal. Men orkade inte stiga upp. Sov till tio sen. Får väl ringa imron på jobbet när jag har kaffe paus ist.

För en stund en så sod jag här hemma och lagade goda smörgåsar och varm choklad, packade ner det i en väska tillsammans med några kakor. Sen tog jag med mig hudarna ut på en skogs promenad för att söka upp Jonas som var ute i skogen å fällde träd, så tog vi en liten fika tillsammans. Äntligen fick jag min efterlängtade varma choklad ute. Eller det blev inte riktigt ute, utan de blev i bilen. För mannen min fick kallt=) Men det var mysigt ändå.
Nästa gåns sa han att han tänder en bras till jag kommer med fika. Är ledig nu i helgen. Så kasnke de blir en ute fika då?=)

Och planer för denna resterande dag då? Ja kanske man borde städa lite hemma. Alltid bra att göra.. Sen ikväll skall jag iväg på Pilates med min nya granne Alexandra. Så äntligen får jag lite användning av den pilates boll jag köpte för över ett år sen... Använde den nåra gånger sen tröttna jag.. Som med allt=) Får väl se om man fortsätter med Pilates eller inte. Skulle nog iaf behöva ha en aktivitet som jag skulle göra en gång i veckan. Men jag minns sist jag provade på Pilates. Dagen efter hade jag så jävla ont så att jagkanppt kunde gå. JAg hade ont precis överallt i kroppen.. Otränad? Öhh JA.

Nå ja skall se om jag inte kan börja plocka undan lite här hemma nu. Sen se om man kan hittat nå form av träningskläder=)
Ha en bra dag! För det skal jag ha.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar