lördag 27 mars 2010

Döende.....

Ja döende är precis så som jag känner mig nu. Kunde knappt sova inatt,jag bara vaknade hela tiden! Låg och vred och vände på mig, ont i kroppen hade jag. emn sen vid 5 när jag vaknar så blir jag att fundera: att fan va mycket jag varit vaken inatt, kände då att inte allt stog rött till... In till badrummet. Satt där en halvtimme. Inget hände, man jag mådde illa.. Tillbaka till sängen sen.. Ligger där bara några minuter sen måste jag snabbt upp för att spy. Grattis Janni, du lyckades bli magsjuk.. Faaaaaaaaaan!!!!! Finns inge värre än at spy. De känns ju som att man skall kvävas.. Efetr en stud la jag mig i sängen igen, mådde genast bättre.. Sen tog de kasnke två timmar så var det dags igen.. Måddee ganast bättre efter att man fått kastat upp. La mig i sängen igen, somna en liten stund. Vakna med en enorm smärta i magen, fryser, ont i hela kroppen. Kan knappt röra mig. Och Jonas är inte hemma. Men jag hinner bara stiga upp så kommer han.. Jag in på wc igen och dags för nästa kvävnings stund. Endast galla, grymt tungt och äckligt. Trodde på alvar att jag skulle kvävas.. Mår sen igen bättre efterr en stund. Men jag fryser som en hund=/ tar en mygg blåbärssoppa med mig till soffann. Om jag skall måsta kast upp igen skall de finnas nåt att kast upp, lindrigast så.. Sakta, sakta, dricka.. De gick bra.. Fryser sen ännu mer i soffan, får mer och mer ont i kroppen.. Aj.. (fan va jag klagar) Jonas hämta mitt duntäcke. Ligger då i soffan med morgonrock, filt och duntäcke, fryser ändå som en hund, gör mer och mer ont i kroppen. Vet inte hur jag skall ligga för att de skall kännas någorlunda bekvämt. Jonas sätter på en film åt mig.. Tack.. Sov till och från.

Men jag har inte kastat up mer iaf.. Än. Men som sgat denna kropps värk är HEMSK!! Känns som att ryggen skall gå av. Kanske jag skall ligga i sängen en stund, att sitta är oxå smärtsamt. KÄnner mig lite hungrig, kanske en sked glass?? Nä vi får se.. Nu skall jag vila igen och tycka synd om mig själv.. Hoppas ni får en bättre dag..
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu! Själv mår ja fortfarande som än överkörd spyflyga! :(
    Kramar!!

    SvaraRadera
  2. ja herre gud de här va hårt. Mår nog bättre idag, men jag hade över 39 graders feber igår.. Men jag har fortfarande ont i magen, och ont i kroppen. Så vila,vila.. För de här va ingen lek=/
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag spydde en kväll och en hel natt, mådde illa dag 2 men jag tvingade mig själv att äta och de var de bästa ja gjort. mådde bra som fan dag 3 sen..! Men jaffa och chips är de bästa!

    SvaraRadera
  4. Ja Emma man känner att man börjar bli lite hungrig, men samtidigt mår man illa hela tiden.. Men ja skall försöka få i mig nåt idag. Cola och blåbärssoppa blev de för mig igår, samt lite glass=)
    Chips låter fint, men vet i fan om man vågar=)

    SvaraRadera