tisdag 8 februari 2011

Borelia??


. (Bild tagen på Mallorca Juni 2010)

Ja, idag fick jag tid till läkare. Men de vahelt otroligt. Fast man ringde kl 8 som man skall så ringde jag ändå för "sent". Men efter att ha berättat mitt problem med denna eviga huvudvärk så bokade hon in mig på en lite längre akut tid.. Tack..
Så iväg till stan på dagen.. Hon kollade igenom mig och frågade lite frågor.. Efetr en stund funderande och kännande på nacken (ifall värken skulle komma där i från) Så började hon gåi dom banorna att hon trodde de va Borelia.. Jag har ju den senaste månaden växlat en del i temp, vilket jag annars inte burkar göra. Oach jag har blivit fästing biten alla sommrar. Så jag fick gå iväg och ta en snabb sänka och temp. Tempen va lite förhöjd men inte feber.. Sänkan va bra. Men imorn skall jag iaf tillbaka och ta blodprov för att se om de kan va Borelia.. Hoppas inte!!! Hon sa att om jag ville veta snabbare om jag har borelia så tyckte hon att jag skulle ta mig till Akuten för där kunde dom ta ett ryggmärgsprov.. Jo tjena.. Nääääää!!!!!!!! De vill jag aldrig göra.. Då väntar jag gärna en vecka på mina vanliga blodprover.. Så e det.

Men hon skrev iaf ut Lite starkare värktabletter. Fast sist jag änvände dom va de inte så trevligt. Då vaknade jag på nätterna och va som förlamad. Jag kunde inte röra mig, hur mycket hjärnan än ville så gick det inte.. Skit obehagligt.. Så jag ser inte fram emot att ta dom. Men prova kan jag göra ifall de kan lindra min värk lite. Sjukskriven blev jag resten av veckan oxå.
SÅ nu vill jag bli "frisk".. Orkar inte med nå sjukdomar.. Jag frågade om hon trodde att jag hade en hjärntumör! Man blir ju orolig när man haft ont så länge när man int brukar ha det. Men de trodde hon inte. Hon sa att de brukar visa sig på annat sätt och inte på huvudvärk,,. Tack...

Så sjukan imorn igen då för lite blodprover..
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar