lördag 5 februari 2011

Längtan...

Det finns ett ställe som jag verkligen längtar efetr just nu.. Jag har tänkt på det i flera dagar..
Och vart längtar jag då? JO till Norrland till min farfar.. De är så fint i Norrland.. De är vacker på Åland oxå. Men Norrland har en speciell plats i mitt hjärta.. De känns på nå vis som hemma.. Jag kanske har skrivit det förut. Men jag har ju flyttat runt en hel del i mitt liv, men ett ställe som alltid har funnits är då alltså farmor och farfars hus i Norrland. Farmor finns ju inte mer=( Hon gick bort i cancer för 5 eller 6 år sen=(
Men farfar finns ju i livet fortfarande, pigg och kry.
Och jag tycker verkligen att det är härligt i Norrland. Farfar har huset precis vid ångermanälven, så jäkla skönt att bara kunna gå ner och lägga sig på bryggan och sola.. eller ta ett morgon dopp (sommar tid då)
Fiska, höra härlig dialekt, bara va..
Så dit längtar jag just nu!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar