tisdag 8 februari 2011

Söndags middag

Här har vi då min kära sambo som står och förbereder inför söndags middagen. Han hade bjudit hem sina föräldrar och bror på lite middag och för att visa upp vår nya familjemedlem. Alltså katten Wildah!=)

Jonas är duktig, för han gillar att laga mat och att prova sig fram. Sånt gillar jag oxå.. Men denna kväll var det han som stod för maten, lite hjälpte jag nog till men inte mycket.. Så de blev 3-rätters middag söndagen till ära.. Super god förätt!! Alltså riktigt god..

Varmrätten glömde jag ta bild på, men de blev rotfruktskaka och and med rödvinssås.. Oxå super gott!! Till efterrätt blev de nån slags chokladmouse (ursäkta om stavningen är fel!?) toppade med hallon.. Oxå super gott!!! mums.. Fan va du e bra Älskling=)

När Jonas gjorde sin efterätt så skulle han ha bara ägg gulan. Så då passade jag på att för första gången laga maränger.. Dom blev faktiskt goda tycker jag.. Gjorde några vanliga och några med kakao. Men dom vanliga var godast=)

Och ja,, Fortfarande jul saker kvar.. Jag vill ta ner de men ändå inte.. men ag börjar nog bli sugen på att få upp lite vår grejer även fast våren inte riktigt är här än..

Lite vin till maten måste man ju oxå ha. Mätta och belåtna la vi oss i soffan när svärföräldrar och hans bror gått hem. Skön söndag.. Blev ju lite träning oxå, så jag kan ju va lite nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar