torsdag 24 februari 2011

Fylld Paprika.

Igår provade jag att laga fylld paprika till middag. De blev nog gott, men de va ju lite halv bökigt att äta den så där hel, så nästa gång jag gör det så skär jag nog paprikan itu så att de blir två halvor. Då är de lite enklare att äta tror jag .
Idag har jag verkligen inte gjort mycket iaf. Sov ganska länga efter mitt natt jobb.. Vaknade upp med en Gullig Felix vid min sida. Jag som varit emot djur i sängen, nu tycker jag i hemlighet att de är jätte mysigt att vakan upp och de ligger en mojsig kisse brevid..
Jonas är iväg så han fick jag inte träffa mycket idag.. Men så kan de gå ibland. Har varit ut med hundarna en sväng. Och snart skall jag laga middag.. Klockan går för snabbt.. måste hinna duscha innan jobb oxå.

Hmm, idag har jag annars haft en tänkar dag, jag får sådana ibland då jag funderar på allt och ingenting, men hjärnan går iaf på högvarv av alla tankar. De är både bra och dåliga tankar.. Så man blir varken glad eller ledsen, man ligger nånstans mitt emellan på en känslonivå. Svårt att förklara alla gånger.. Men nu skynda med middagen iaf..

En sak!! tänk va musik kan va känsloladdat. En låt kan påminna om så mycket. Bra känslor och fina minnen, sorgliga minnen, eller en period av ens liv.. Och en sån liten grej kan trigga igång massor med tankar..
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar